В дошкільному закладі ми використовуємо Програму "Росток", яка розроблена з позицій розвиваючого
навчання. Вся система завдань спрямована таким чином, щоб поруч з розвитком обчислювальних навичок,
навичок каліграфії діти вчилися аналізувати,порівнювати, узагальнювати, класифікувати.
Із перших занять дітям пропонуються завдання, які потребують від
них творчості: "придумай", "знайди", "склади", "вибери",
зафарбуй"; розвивають не тільки розум, але й волю,
почуття, мотиви діяльності та духовної потреби.
Програма "Росток" має міцний зв'язок з практикою,
реальними проблемами навколишнього світу. Це
пов'язано з направленістю програми на розвиток дітей і
на формування у них пізнавальних інтересів.
Навчання читання дошкільників за
методикою Л.Шелестової "Вчимося
читати"
Нами було обрано авторську методику Л.В. Шелестової “Вчимося читати” що допомагає відійти від усталених методів та прийомів в ознайомленні дітей дошкільного віку із звуками та буквами, а в подальшому – і в оволодінні навичками читання та письма.
Л.В.Шелестова – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, автор методики навчання читання дошкільників, яка протягом 12 років апробується у дошкільних навчальних закладах України.
“Вчимося читати” – навчально-розвивальний посібник, в якому враховано вимоги Базового компонента дошкільної освіти в Україні та Базової програми розвитку дітей дошкільного віку “Я у Світі” щодо мовленнєвого розвитку та навчання елементів грамоти дошкільнят. Він може використовуватися в організації навчальної діяльності дітей у ДНЗ у формі занять з навчання грамоти чи індивідуальної роботи, а також гурткових занять для дітей, що виявляють ранній інтерес і здібності до читання.
Методика навчання читання розрахована на чотирирічних дітей, проте, запропоновані завдання посильні й цікаві для трирічних малюків, однак виконувати завдання варто у вдвічі повільнішому темпі і з більшою допомогою дорослих.
Завдання в посібнику рекомендовано викладати у поданій послідовності:
- ознайомлення зі складом;
- відшукування певних складів серед інших;
- виділення певних складів у словах в різних позиціях;
- складання сліз з уже відомих складів.
Посібник зручний для дітей та дорослих, для дітей – це робочий зошит з оволодіння процесом читання, для дорослих – посібник з питань організації та методики навчання.
В книзі подані рекомендації як працювати за даною книгою, представлено і саму техніку навчання читання.
Саме цю методику навчання читання дітей використовують вихователі нашого дитячого садочка.
|