В основі здоров’язбережувального середовища лежить організація всіх процесів життєдіяльності дітей дошкільного віку відповідно до закономірностей побудови навчального процесу, ефективності вибору засобів і методів виховного впливу на дітей з урахуванням їхніх потреб, інтересів, індивідуальних особливостей і потенціалу кожної дитини зокрема.
Здоров’язбережувальна технологія, як складова структурна одиниця системи освіти, виступає в ролі якісної характеристики освітніх технологій, визначаючи ефективність збереження здоров’я суб’єктів навчального процесу в процесі досягнення освітнього результату. Особливістю здоров’язбережувальної технології є забезпечення пріоритетності впровадження моніторингу здоров’я у навчально – виховний процес. Отже, поняття «здоров’язбережувальна технологія” має узагальнений характер і передбачає комплексну систему впливу на дитину з позицій збереження її здоров’я, а також базову вимогу до вибору всіх освітніх технологій.
Серед інноваційних оздоровчих технологій для дітей дошкільного віку в ДНЗ слід виокремити: фітболгімнастику, партерну гімнастику, пальчикову, дихальну та звукову гімнастику, імунну гімнастику, психогімнастику, масажі тощо
Гімнастика пробудження М.Єфіменка
Гімнастика пробудження - невідмінна ланка фізичного розвитку дітей. Її місце - у другій половині дня після денного сну. Прокидаючись та виконуючи елементарні фізичні вправи, діти налагоджують свій організм до подальшої рухової активності
|