заняття з використанням
здоров’язбережувальних технологій
з дітьми середньої групи на прогулянці,
вихователь Бондарєва Тетяна Василівна
Мета: спонукати дітей обгрунтовано визначати ознаки природи, характерні для весняної пори, встановлювати залежність між ними. Вправляти в умінні аргументувати свою думку. Збагачувати словник та розвивати мовлення. Розвивати логічне, асоціативне мислення, тренувати довготривалу пам’ять. Використовувати елементи здоров’язбережувальних технологій під час занять на вулиці.
Хід заняття
Вихователь: Малята, погляньте, який сьогодні день. Хто з вас може пояснити, чому вам до вподоби такий день? (тому, що надворі тепло, гарно, пригріває сонечко, небо блакитне, ясне, вітерець легенький, приємний). Правильно. Чи були такі дні раніше, взимку? Що ж змінилося в природі, чому стало так тепло та приємно? (тому, що настала весна). Давайте спробуємо бути пильними та уважними і знайти поруч з нами зміни живої природи.
Травичка прокидається, на білий світ з’являється поки що нерішуче та несміливо. Розкажіть, яка вона? (малесенька,молоденька, билинки її тоненькі, ніжні, пахне весняною неповторною свіжістю).
Дерева, кущі. Вони ще безлисті, на перший погляд мало відрізняються від тих, якими були взимку. Але це лише на перший погляд. Ану, поглянемо, чи збираються вони прокидатися від зимового сну? (РОЗГЛЯДАЄМО ГІЛОЧКИ: бруньки збільшилися в розмірі, набубнявіли, стали м’якуватими, з них хочуть з’явитися листочки).
Сонечко піднялося високо, адже навесні йому доводиться прокидатися раніше, а заходити спочивати пізніше. То ж який день триває довше: весняний чи зимовий? Підставте свою долоньку сонячному промінчику. Розкажіть, що ви відчуваєте, коли промінець торкається вашої ручки? (приємно, тепло, радісно). Справді, діти, промінчик не тільки зігріває, а немов би пестить усе, чого торкається і нам приємно.
- Хвилинка асоціативного мислення
Подумайте і скажіть, малята, коли вам буває приємно, радісно? (відповіді дітей).
- Тренування асоціативної памяті
А ще радість і хороший настрій можуть нам дарувати кольори. Вже зовсім скоро весна візьме палітру і розфарбує довкілля своїми кольорами. А сьогодні це зробимо ми з вами.
Гра «Кольорові плямки»
Спочатку вихователь кладе червоний колір у травичку і запитує: «Що це може бути?» (вишенька впала, жучок-сонечко, іграшка ...).
Жовтий колір на дереві (осінній листочок, метелик, яблучка ...).
Потім дітям роздаються кольорові кульки, вони присвоюють їх предметам і пояснюють, що це.
Вихователь: Погляньте , що ви бачите тут під деревом?
(знаходять торбинку , на дотик відгадують, що знаходиться в ній – каштани, камінці тощо)
Давайте ми ці предмети всі спробуємо використати і зробимо один одному масаж
Масаж один одному
(За допомогою кульок, камінців, каштанів, шишок роблять один одному масаж)
- Тренування довготривалої пам’яті
Ви подарували кольори навколишнім предметам, бо пам’ятаєте, як вони колись виглядали. А чи дійсно гарна у вас пам’ять, зараз я перевірю.
Друдли.
Проводиться попередня робота. Вихователь разом з дітьми встановлюють відповідність між схемою та об’єктом навколишнього світу.
Завдання. Вихователь показує по черзі кожну картинку і запитує в дітей, що це. Потім компонує по декілька карток і пропонує скласти речення. Наприклад, « На травичку падає дощ», «До кущика прилетіла пташечка».
- Тренування асоціативного мислення.
Гра «Тактильні картки» (в мішечках)
Вихователь пропонує дітям обстежити тактильні картки в мішечках і знайти відповідність в навколишньому середовищі.
- Гра «Заповни квадрат».
На асфальті крейдою намальовано квадрати для кожної дитини. У кожного по три фішки. Вихователь показує картки з різним розташуванням кружечків. Кожна дитина викладає фішки відповідно до зразка.
Вихователь. Малята, сподобалась вам сьогоднішня прогулянка? Про що ми з вами говорили? (про весну, кольори, настрій, відчуття ...). Всі свої враження я пропоную передати в картині «Повсюди бачимо весну» (малювання кольоровою крейдою на асфальті).
|